EUGEN IONESCU – „NU”

28 Martie 2010 § Lasă un comentariu

Doamne, Doamne, ajută-mă, sunt foarte nefericit, îmi vine și mie să strig ca o amurează abandonată. De altminteri, nu am nici destul talent, ca să se spargă acești pereți de pretutindeni (a, eu cred că miracolul se petrece tot între pereți și respectă pe d-nii pereți pereții nu se sparg, ci sparg ei capetele care vor să-i spargă), nu am destul talent ca să fac frumos în fața unui Dumnezeu estet ca toți Dumnezeii care se respectă – un Dumnezeu ce mi-ar surâde, m-ar mângâia pe ceafă și mi-ar da ciocolată. Dumnezeu apreciază talentul literar, moralitatea, copiii de familie bună și are o predilecție nedreaptă pentru băieții de popi și șmecherii care se pocăiesc. (Lasă, lasă, că și eu am să fac pe șmecheru´…)

Și pe urmă m-am plictisit. Literatura prea este o transcriere a torturilor și mizeriilor mele, de care sunt prea sătul, de care intenționez să fug și nu să mă reîntâlnesc cu ele. N-am nicio poftă să mă lovesc, nas în nas, de mine însumi la toate cotiturile în clipa exactă când credeam că am izbutit să mă pierd.

M-am săturat. Sunt plin până în gât de mine însumi. Până când să mă tot admir, să mă tot dezmierd, să mă tot plâng, să mă tot observ, să mă tot cunosc recunosc și paracunosc în toate oglinzile, în toate cerurile, în toate apele, în toate stelele?

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading EUGEN IONESCU – „NU” at Daniel Kitu Blog.

meta

