VIAȚA CA O CAMERĂ (foileton – episodul II)

9 Aprilie 2010 § 2 comentarii

E un individ complet chel, cu ochelari cu ramă subțire, zâmbește larg, are niște hârtii în mână. Nu vă supărați, eu sunt doar regizorul și nu-mi fac decât datoria. Vă rog frumos să nu vă supărați, domnule, dar eu nu fac decât să vă atrag, cu deferența de rigoare, atenția că în scena asta femeia trebuie să stea cu spatele la bărbat și, mută, să-și depene suferința… Dumneata nu trebuie cu niciun chip să strici totul și să te apropii de ea, darămite s-o mai și-ntorci, s-o miști din loc. Ce mama dracului?! Și-apoi tot atât de brusc și de vijelios iese din camera asta cu ușa invizibilă. Mă lasă așa, să privesc inutil spectacolul frumosului ei chip devastat de furia unor cuvinte pe care le percep trunchiat și sacadat ca pe niște lovituri care ajung la mine și nu le percep sensul. Mai ales nu înțeleg ce caut eu aici, de ce ea respectă cu atâta rigoare condițiile omului aceluia și ce este de fapt cu omul ăla care-și spune regizor? Ce suntem noi în toată caricatura asta?

Și eu spălam vasele, aveam un pahar cu picior, plin pe jumătate cu whisky, așezat pe pervazul ferestrei de la bucătărie și mă lăsam învăluit ușor, irepetabil de liniștea clipei în care tu stăteai la masă și curățai cartofi toată numai zâmbet și fericire sclipitoare, plutind pe săruturi diafane, azvârlite-nspre mine, zglobii și spumoase ca niște povestioare de adormit grijile, de tăiat spinii îndoielii.

Acum iarăși intră în cameră cineva…

§ 2 Responses to VIAȚA CA O CAMERĂ (foileton – episodul II)

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading VIAȚA CA O CAMERĂ (foileton – episodul II) at Daniel Kitu Blog.

meta

