ASEMĂNARE

21 Aprilie 2010 § 2 comentarii

M-am trezit privind la lume ca printr-o imensă OGLINDĂ…

TOTUL, ÎN JURUL MEU, ERAM EU…

Copacii care fâlfăiau prin aer erau lacrimile mele;

Norii care se clăbuceau haotici prin cer eram eu, aşezându-mă crispat pe-un trup de femeie pe care nu-l mai ştiam şi pe care nu-l mai ştiu…

Aerul albastru, cuminte de curat, sunt tot eu, aprinzându-mă-n flăcări lângă catafalcul negru al ultimei ore din lumea asta.

Mă apropii cu infinite precauţii de oglinda asta care mă reflectă atât de fidel.

Pe măsură ce m-apropii, acel eu din oglindă se-apropie tot cu infinite precauţii de acest eu de dincoace.

Mă lipesc de luciul crud şi rece, mă sărut, mă alint într-un infinit gest, ca-ntr-o liturghie personală.

Dar când mă gândesc să mă despart, sărutul rămâne acolo, prizonierul oglinzii, palpitând umed în apa ei uşor neclară.

Pe urmă izbesc din tot sufletul imaginea mea din sticlă şi văd cum mă sparg în mii de cioburi, mă tai în mine însumi ca-ntr-o nesfârşită tortură.

Sângele meu se lasă-ntr-o nouă oglindă.

Oglindă după oglindă se-ntinde pe drumul nesfârşit…

La capăt, după atâta spart de oglinzi, obosit să tot

îmi cerșesc imaginea lucie

mă aștern peste pământul-oglindă a dimineții acesteia,

nesfârșită paradă a paiațelor prelungi

în nasturii strălucitori ai unui dumnezeu

care-a uitat de sine

ca și cum s-ar fi trezit din nou copil,

în scutecele albăstrii ale unui cer de gură cascată hâd

peste speranțe pustii, lenevite

de altele zvârlite la coș….

HEI, TU,

DE CE TE JOCI DE-A DUMNEZEU, BĂIETE?

VEZI SĂ NU TE PIERZI PRIN SUFLETUL TĂU

ȘI SĂ NU TE MAI GĂSEȘTI!!!

NU MAI AM O ALTĂ BEATRICE ȘI PENTRU TINE.

AM CAM OBOSIT….

© DANIEL KIȚU

§ 2 Responses to ASEMĂNARE

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading ASEMĂNARE at Daniel Kitu Blog.

meta

