UȘA (partea întâi)

21 Aprilie 2010 § 2 comentarii

Întotdeauna am spus că trebuie să credem în ceva. Încă din copilărie aveai un fel al tău de-a deschide ușa aceea mare dincolo de care mirosea frumos și oamenii erau mai tăcuți și mai buni. Cel puțin așa credea copilul din mine. Pe atunci deschideai ușa care scârțâia greu în balamalele ei imense și, cu zâmbetul bun pe care nu l-am uitat nici până în ziua de azi, mă invitai înăuntru. Din lecțiile tale blânde, însă atât de-ncăpățânate în a-mi vârî în minte ceea ce vroiai, am învățat că fără Dumnezeu nu putem trăi. Pe urmă, adolescent fiind, l-am citit pe Arghezi. Am dat întâmplător peste „Psalmi” și te-am întrebat, în timp ce-mi deschideai ușa pentru a nu știu câta oară, ce-i asta? Ce-s versurile astea? Ai dat din umeri mi-ai zâmbit din nou și mi-ai făcut semn cu ochiul să intru. A fost prima oară când am refuzat. Pe urmă, am alergat bezmetic prin bezna orașului plin de praf și căldură, fără să vreau nimic altceva decât AER. În jur ni se părea totul uscat și Dumnezeu al tău, un ciudat aliaj de compromisuri oribile.

Atunci am întâlnit prima iubire. Îmi amintesc unicul meu sărut în ploaie, pe o bancă aproape ruptă, ghemuit cu fata sub o umbrelă. Am vrut să-i simt trupul pentru a fugi de lumea spiritelor tale. Au fost ani frumoși, ani când am uitat de tine și, într-o zi, îmi amintesc vag, era iarnă, ningea, m-am nimerit în dreptul ușii. Am avut intenția să scuip. Pe urmă am simțit dorința să mă curăț de toate. Am simțit o frică imensă, împingând ușa aceea. Dincolo știam doar de icoana cu chipul lui Iisus răstignit la care mă tot puneai să mă-nchin. Am îngenuncheat și i-am spus

§ 2 Responses to UȘA (partea întâi)

  • Roxana spune:

    Cand am citit textul, am avut in minte usa de la bunica de la tara, care avea o crapatura prin care te puteai uita si vedea bradul:)

  • Kitu Daniel spune:

    Hm, fascinant si interesant!! Cred ca am sa scriu si eu cumva despre vremuirea bunicii prin sangele meu, pe care nu am uitat-o niciodata!!! Da, mi-ai dat o idee superba!!!

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading UȘA (partea întâi) at Daniel Kitu Blog.

meta

