UȘA (partea a doua)

22 Aprilie 2010 § 2 comentarii

Atunci am întâlnit prima iubire. Îmi amintesc unicul meu sărut în ploaie, pe o bancă aproape ruptă, ghemuit cu fata sub o umbrelă. Am vrut să-i simt trupul pentru a fugi de lumea spiritelor tale. Au fost ani frumoși, ani când am uitat de tine și, într-o zi, îmi amintesc vag, era iarnă, ningea, m-am nimerit în dreptul ușii. Am avut intenția să scuip. Pe urmă am simțit dorința să mă curăț de toate. Am simțit o frică imensă, împingând ușa aceea. Dincolo știam doar de icoana cu chipul lui Iisus răstignit la care mă tot puneai să mă-nchin. Am îngenuncheat și i-am spus: Eu nu pot minți, Doamne!

De două nopți citeam Lautreamont și eram zguduit, Doamne! Eram chinuit de singurătatea și frica în care zăceam ca o larvă. Oul la coaja căruia nu mai ajungeam ca să izbesc, să sparg, să văd lumina, să urlu de fericire că sunt liber de varul ăsta atât de alb, dar atât de-necăcios. Coaja copilăriei mele. Cochilia de minciună în care mi-ai strivit aripile. Și tot rugându-mă, am simțit ură, sânge și lacrimi.

Eram singur acolo și ochii Lui mă priveau. Nu vreau să spun acum că s-a petrecut în clipa aceea o minunată convertire. Dar icoana m-a liniștit, m-a făcut să nu mă mai simt furat mie însumi, prizonierul propriului suflet, un suflet contrafăcut, un suflet de mucava. N-aș vrea să mă simt personajul absurd al lui Beckett care nu știe pentru ce trăiește și nici ce așteaptă. Eram doar răscolit de ororile pe care le citisem, de Dumnezeul plin de sângele creaturilor sale, de setea aceea nemăsurată de sânge și nimicire de revolta urii. Nu voiam să sfidez ceea ce nu știam sfida. Citisem despre pățania îngerului căzut, dar el ȘTIA, pe când eu nu eram decât un biet fricos…

§ 2 Responses to UȘA (partea a doua)

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading UȘA (partea a doua) at Daniel Kitu Blog.

meta

